Het kan voorkomen dat je over een activiteit of over het gedrag van een andere persoon niet tevreden bent. Of dat je een sociaal onveilige situatie hebt meegemaakt (zowel zelf alsook als omstander). Dat horen we dan graag van je.
Jouw ervaringen kunnen voor Werken voor Elkaar een belangrijk signaal zijn om bepaalde zaken te verbeteren. Werken voor Elkaar heeft verschillende mogelijkheden om klachten, verbetertips en signalen kenbaar te maken. Deze worden hieronder beschreven.
We nodigen je ook uit om onveilige situaties en grensoverschrijdend gedrag te melden.
Er zijn verschillende mogelijkheden om je klacht te melden:
Bespreek de onvrede met de direct betrokkene(n)
Heb je opmerkingen, klachten of problemen, probeer deze dan te bespreken met de personen waarvan je vindt dat hij/zij daarvoor verantwoordelijk is. Dit kan bijvoorbeeld een teamlid of vrijwilliger zijn. Zij proberen dan om, in overleg met jou, de problemen op te lossen. Vaak is dit de snelste manier om iets aan je klacht te doen.
Als je een tip of verbetersuggestie hebt, dan kun je gebruik maken de enquête die je na afloop krijgt of door een e-mail te sturen aan mail@werkenvoorelkaar.nl
Je klacht bespreken met de vertrouwenscontactpersoon
Je kunt ook altijd contact opnemen met de vertrouwenscontactpersoon van Werken voor Elkaar. Met deze persoon kun je (eventueel anoniem) praten over je opmerkingen, klachten of problemen. De vertrouwenscontactpersoon kan je helpen om de passende weg te vinden om je opmerkingen, klachten of problemen bij Werken voor Elkaar neer te leggen indien je dit wenst.
Contactgegevens: WVEvertrouwenscontactpersoon@gmail.com
Je klacht voorleggen aan de klachtenfunctionaris
Komt je er niet uit met de betrokken persoon of medewerker(s) of wil je om een andere reden liever niet in gesprek met deze medewerker(s), dan kun je terecht bij de klachtenfunctionaris van Werken voor Elkaar. De klachtenfunctionaris luistert naar je en bespreekt samen met je wat voor jou de beste weg is. De nadruk ligt op het bij elkaar brengen van de partijen. Begrip van twee kanten is vaak de sleutel tot de oplossing. De klachtenfunctionaris is onpartijdig, onbevooroordeeld en heeft een geheimhoudingsplicht.
Werkwijze klachtenfunctionaris
Na ontvangst van je klacht, stuurt de klachtenfunctionaris binnen vijf werkdagen een bevestiging van ontvangst en neemt binnen 10 dagen contact met je op.
De klachtenfunctionaris kan je ondersteuning en advies geven en je helpen bij het onder woorden brengen van je klacht en de gewenste oplossing.
De klachtenfunctionaris informeert betrokkenen over de klacht en onderzoekt de mogelijkheden voor een oplossing.
De klachtenfunctionaris probeert de behandeling van je klacht binnen zes weken af te ronden. Als de organisatie meer tijd nodig heeft, kan deze termijn met 4 weken worden verlengd. Je krijgt hierover bericht.
De klachtenfunctionaris registreert alle klachten en verbeterpunten en adviseert op basis van anonieme gegevens het bestuur van Werken voor Elkaar over het verbeteren van processen binnen de organisatie.
Contactgegevens: WVEklachtenfunctionaris@gmail.com Direct een formulier invullen: Link naar klachtenformulier
Oordeel Werken voor Elkaar
Als je een oordeel van Werken voor Elkaar wilt over je klacht dan kunt je dit met de klachtenfunctionaris bespreken. De klachtenfunctionaris informeert je over de procedure en kan je adviseren over het indienen van je klacht. Je klacht wordt zorgvuldig onderzocht. Na het onderzoek komt Werken voor Elkaar tot een gemotiveerd oordeel over de klacht. Je wordt daar binnen zes weken na ontvangst van je schriftelijke klacht, schriftelijk over geïnformeerd. Daarbij wordt ook vermeld welke beslissingen Werken voor Elkaar naar aanleiding van je klacht heeft genomen en binnen welke termijn de maatregelen waartoe is besloten, gerealiseerd zullen zijn. Deze termijn van zes weken kan met maximaal vier weken worden verlengd. Hiervan word je op de hoogte gesteld. Alleen in bijzondere gevallen en na overleg met jou kan van deze (verlengde) termijn worden afgeweken. Je wordt daarover schriftelijk geïnformeerd. Daarbij wordt ook de reden van het uitstel vermeld en binnen welke termijn alsnog tot een oordeel zal worden gekomen.
Je klacht bespreken met de externe vertrouwenspersoon
Als je een klacht niet wilt bespreken met de interne vertrouwenscontactpersonen of de klachtenfunctionaris, dan kun je ook altijd contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon (Ellenor Spreeuw) die is aangesteld door Werken voor Elkaar. Met deze persoon kun je (eventueel anoniem) praten over je opmerkingen, klachten of problemen. De vertrouwenspersoon kan je helpen om de passende weg te vinden om je opmerkingen, klachten of problemen bij Werken voor Elkaar neer te leggen indien je dit wenst.
Contactgegevens: info@vertrouwenspersoonnh.nl of 06-30035399